Telefon   +48 737 161 291

Mail  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Obsługa BDO

Obsługa elektronicznej bazy BDO (Bazy Danych Odpadowych) jest stosunkowo nową usługą oferowaną przez naszą firmę. Wprowadziliśmy ją, aby w przystępny i kompleksowy sposób pomóc naszym klientom w dopełnieniu obowiązku prowadzenia ewidencji odpadów przez przedsiębiorstwa. Wszedł on w życie 1 stycznia 2020 r. Rejestracja w BDO jest niezbędną czynnością, o której powinien pamiętać każdy przedsiębiorca, gdyż za prowadzenie działalności gospodarczej bez wymaganego wpisu grozi kara administracyjna w kwocie od 5 000 do 1 000 000 złotych.

 

Czym jest BDO?

BDO to system teleinformatyczny, poprzez który prowadzone są rejestracja i ewidencja odpadów. Przed każdym wydaniem odpadu przekazujący ma obowiązek uzupełnić KPO (kartę przekazania odpadów) online oraz wygenerować jej potwierdzenie. Mimo że wprowadzenie obowiązku rejestracji w BDO ma na celu ochronę środowiska, sama procedura może mieć negatywny wpływ na rozwój przedsiębiorstw, gdyż jest to angażujący proces wymagający znajomości aktualnie obowiązujących przepisów. Planet Recycling oferuje swoim klientom specjalistyczną pomoc w zakresie obsługi BDO, dzięki której otrzymają Państwo gwarancję terminowości i poprawności realizacji zlecenia.

 

Jak wygląda obsługa BDO?

Poniżej prezentujemy, jak przebiega obsługa oraz przekazywanie odpadów w systemie BDO krok po kroku:

  1. Rejestracja podmiotu w BDO – przygotowujemy niezbędne dokumenty, wypełniamy i składamy wniosek, a następnie monitorujemy proces nadawania numeru rejestrowego bądź weryfikujemy zakres wcześniej złożonego podania oraz wynikającego z niego Numeru Rejestrowego.
  2. Przekazywanie odpadów w BDO – wystawiamy w systemie BDO kartę przekazania odpadów, monitorujemy przebieg transportu oraz potwierdzenie formalności. Jest do dość skomplikowany proces, jednakże nasz klient wysyła tylko e-mail z informacją o zamówieniu, a my zajmujemy się pozostałymi czynnościami.
  3. Prowadzenie karty przekazania odpadów – m.in. wprowadzamy, korygujemy, zamykamy i operujemy statusami w taki sposób, by poprawnie wystawioną kartę można było zaewidencjonować.
  4. Prowadzenie ewidencji odpadów – w zakresie wytworzonych oraz przekazanych odpadów.
  5. Uzupełnianie sprawozdań w BDO – są to roczne sprawozdania przekazanych odpadów.